Hintaan lisätään tuotekohtaiset toimituskulut
Pyörä toimitetaan asiakkaalle valittuun noutopisteeseen, luovutushuollettuna.
Perustamismaksu 199 €, Käsittelymaksu 12 € / kk, Rahoituskorko 6,90 %
Rahoituslaskurilla lasket kätevästi eri vaihtoehtoja haluamallesi osamaksurahoitukselle. Huomioithan, että laskelmat ovat vain esimerkkejä helpottamaan rahoituksesi suunnittelua.
Varsinainen rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen, voit hakea luottopäätöksen myyjämme kanssa, ota yhteyttä!
2021 Honda CRF450R koki massiivisen päivityksen ja uusiksi laitettiin lähes kaikki vannekehiä ja moottorin perusrakennetta lukuun ottamatta. Uuden CRF450R:n kehitystyön pohjana toimii Hondan kilpatiimi HRC:n CRF450RW-tehdaspyörä, jolla jälleen viime kaudella napattiin motocrossin kuninkuusluokka MXGP:n maailmanmestaruus Tim Gajserin käskyttämänä. Uusi runko, takahaarukka sekä muutokset geometriaan sekä jousitukseen säästävät painoa ja parantavat pyörän mutka-ajettavuutta. Moottoripuolen uudistuksia ovat mm. imu- ja pakopuolen päivitykset sekä uusi puolipuristin. Uusi, yhden vaimentajan pakoputki on entistä keveämpi ja samalla moottorin ala- ja keskikierroksille on saatu lisää voimaa ja vääntöä. Täysin uusi hydraulinen kytkin tarjoaa erittäin hyvän kontrollin ja kevyen käytettävyyden. Samalla myös kytkimen kestävyys on parantunut. Entistäkin kompaktimmat muoviosat ja penkki muodostavat sulavalinjaisen kokonaisuuden, jonka päällä kuljettajan on helppo liikkua.
Kaudelle 2022 Honda CRF450R saa täysin uudet iskunvaimennuksen asetukset. Myös moottorinohjauksen säätöjä on muutettu entistäkin käyttökelpoisemman ja pehmeämmän voimantuoton aikaansaamiseksi.
Mallivuoden 2021 Honda CRF450R:n alumiinirunko on kokonaan uusi. Runko on Hondan HRC MXGP -kilpateamin kehittämä ja erittäin lähellä sitä, jolla Tim Gajser voitti 2019 MXGP -maailmanmestaruuden.
Kapeampien runkopalkkien ja uudelleen suunnitellun alarungon ansiosta runko painaa yli kilon vähemmän kuin aikaisempi konstruktio. Suurin muutos aikaisempaan on kuitenkin rungon jäykkyydessä; Vääntöjäykkyyden säilyessä ennallaan on rungon sivuttaisjäykkyyttä vähennetty yli 20 %, mikä parantaa ratkaisevasti ohjaustarkkuutta ja ennen kaikkea renkaiden pitoa. Takahaarukka on niin ikään täysin uusi ja myös sen jäykkyysominaisuudet on muutettu vastaamaan uuden rungon vaatimuksia. Takajousituksen Honda Pro-Link -linkusto on myös uusi.
Etupään molemmat T-kappaleet ovat uudet ja aikaisempaa joustavammat ohjaustuntuman parantamiseksi. Täysin säädettävä 49 mm Showa USD -etujousitus on versio tehdashaarukasta, jota Showa toimittaa MX-kilpailutiimeille Japanin mestaruussarjassa. Etuakselin kiinnikkeet ovat jäykemmät ja jousituksessa on 5 mm enemmän joustoa kuin aikaisemmin. Showa takaiskunvaimentimen vaimennusmäntää on suurennettu ja jousimateriaalina on nyt maailman keveintä terästä! Takaiskunvaimennin on siten 200 g aikaisempaa kevyempi.
Satula on nyt lyhyempi, kevyempi ja lisäksi 10 mm matalampi takaa. Muutokset parantavat kuljettajan liikkumisvapautta pyörän päällä. Satula on myös paljon helpompi irrottaa kuin aikaisemmin. Pyörän huoltaminen on muutenkin helpompaa: Uusien muoviosien kiinnittävien ruuvien lukumäärä on vain 4 per puoli. Ilmanpuhdistajan vaihto onnistuu nyt yhdellä ruuvilla kiinnittyvän sivupaneelin takaa, ilman satulan irrottamista. Uutuusmalli on myös yli 70 mm aikaisempaa kapeampi!
Ohjauskulmat on uudistettu jyrkemmiksi ja maavara on parantunut 8 mm. Akseliväli on myös hiukan lyhyempi. 2021 Honda CRF450R painaa 105,8 kg, yli 2 kg 2019-mallia vähemmän.
Laskennallisella virtausdynamiikalla (CDF) suunnitellut sivumuovit on valmistettu yhdestä kappaleesta ja ohjaavat aikaisempaa paremmin ilmavirtaa uusille jäähdyttimille. Titaaninen polttoainesäiliö on tilavuudeltaan 6,3 litraa, ja myös se on suunniteltu uudelleen.
Vakiovarusteinen Renthal Fatbar Flex -ohjanko voidaan kiinnittää ylä T-kappaleeseen kahteen eri kohtaan, antaen näin 26 mm:n säätövaran taakse- tai eteenpäin. Kun pidikettä käännetään 180°, ohjaustankoa voidaan siirtää vielä 10 mm lisää perusasennosta. Painonsäästöön kertyy pieniä puroista; Myös uudet vaijerit ja johtosarjat säästävät painoa noin 100 g aikaisempaan verrattuna.
Jarrutehosta vastaa edessä kaksimäntäinen jarrusatula ja 260 mm piparkakkulevy. Jarruletkun laajeneminen on uuden materiaalin ansiosta poikkeuksellisen pientä, parantaen omalta osaltaan jarrutuntumaa kahvassa. Takana on yksimäntäinen takajarrupuristin ja 240 mm piparkakku-jarrulevy.
DID kehillä olevat pyörät ovat aikaisempaa kevyemmät ja vahvemmat. Renkaina käytetään Dunlopin MX33 -renkaita. Upea, täysin punainen väritys täydentää 2021 Honda CRF450R:n aikaisempaa terävimpiä muotoja.
Moottorin perus-arkkitehtuurin säilyessä ennallaan, on 2021 mallivuoden päivitykset suunnattu parantamaan ala ja keskikierrosalueen ajettavuutta, sekä säästämään painoa. Huipputeho on parantunut 0,6 kW, mutta suuremman ilmanpuhdistajan kotelon ja uuden kaasuläppärungon ansiosta suurin muutos aikaisempaan on selvästi parantunut vääntö ala- ja keski-kierrosalueilla.
Uuden polttoainesuuttimen kulma on kasvanut 60° asteeseen. Suihkuttamalla polttoainetta suoraan kaasuläpän taakse parannetaan imutehokkuutta ja ennen kaikkea moottorin kaasuun vastaavuutta. Uusi puolipuristinjärjestelmä on nyt sylinterinkannen toisella puolella ja toiminnallisen muutoksen ansiosta moottorin ”stumppaamisen” riski pienillä kierroksilla on aikaisempaa selvästi vähäisempää.
Suurin muutos moottorissa on sylinterinkannen pakoaukoissa; Aivan kuten uudessa Honda CBR1000RR-R Fireblade:ssa pakoaukkojen ulostulot ovat soikeita, parantaen merkittävästi pakokaasun virtausta. Täysin uudessa pakoputkistossa on yksi äänenvaimennin ja se painaa yli kilon aikaisempaa pakoputkistoa vähemmän. Lisäksi putkisto on yli 7 cm lähempänä pyörän keskilinjaa!
Yksi päivitys, joka on otettu suoraan Tim Gajserin MM -pyörästä, on hydraulikäyttöisen kytkimen lisääminen. Hydraulinen kytkin pienentää tarvittavaa kahvan puristusvoimaa yli 10% ja lisäksi sen tuntuma ei muutu pitkänkään erän aikana. Itse kytkinasetelma on 27% aikaisempaa tehokkaampi ja sen luistoa on huipputeholla on pystytty vähentämään yli 85% !
Moottorin isku ja poraus säilyvät ennallaan 96x62,1 mm, puristus-suhteen ollessa 13,5:1. Vaihdelaatikossa oleva vaihdeanturi mahdollistaa kolmen erilaisen sytytyskartan käytön jokaisella viidellä vaihteella. Magnesiumista valmistettu venttiilikoppa on suunniteltu uudelleen ja myös mm. polttoainepumppu on aikaisempaa pienempi, säästäen painoa 120 grammaa.
Honda HSTC luistonesto pyrkii minimoimaan takapyörän sutimista (ja siten muuten hukkaan menevää eteenpäin suuntautuvaa liikettä) sekä maksimoimaan pitoa. Järjestelmä ei käytä pyörän nopeusanturia toimiakseen, vaan kierrosluvun ja kaasun asennon perusteella tarvittaessa vähentää takapyörälle annettavaa tehoa, näin ylläpitäen aina maksimaalisen kaasutuntuman ja vasteen.
Valittavissa olevat kolme (3) asetusta ovat:
Mode 1 - Järjestelmä toimii kevyimmin ja pisimpään - parantaa vetopitoa etenkin tiukoissa kaarteissa.
Mode 3 - Järjestelmä toimii herkästi ja voimakkaasti - parhaimmillaan liukkaissa ja mutaisissa olosuhteissa.
Mode 2 - Asetusten 1 ja 2 puolivälissä herkkyyden ja voimakkuuden suhteen.
HRC Launch Control -starttiavustin antaa jokaiselle kuljettajalle parhaan mahdollisuuden loistavan startin ottamiseksi!
Eri asetuksia on kolme:
Taso 3: 8 250 rpm, mutaiset olosuhteet / noviisi
Taso 2: 8 500 rpm, kuiva olosuhde / vakio
Taso 1: 9 500 rpm, kuiva olosuhde / Pro
Moottoritilan valintapainike (EMSB) muuttaa moottorin ominaisuuksia.
Valittavissa on kolme karttaa erilaisiin ajo-olosuhteisiin tai riippuen kuljettajan mieltymyksistä:
Kartta 1: Vakio
Kartta 2: Pehmeä
Kartta 3: Aggressiivinen
Lisävarusteena saatavalla HRC ohjelmointi -työkalulla voidaan lisäksi karttoja 2 ja 3 säätää lähes rajattomasti sopimaan eri kuljettajien mieltymyksiin ja vallitseviin olosuhteisiin.
Ilmeinen päivitys vuosimalliin 2021 on uusi valintakytkin ohjaustankoon; Launch Control -merkkivalo, EFI-varoitus, EMSB-tilan painike ja LED-merkkivalo sijaitsevat ohjaustangon vasemmalla puolella ja nyt myös HSTC-luistoneston painike on sisällytetty samaan yksikköön.
Syyskuussa järjestettävän Honda CRF Off-Road 2022 -koeajokiertueen aikataulu ja paikkakunnat ilmoitetaan myöhemmin tällä nettisivuilla.
EMX150 Euroopanmestari - Emil Weckman / Manninen Bros. Racing - Kusti Manninen kertovat kokemuksistaan uudesta Honda CRF450R -moottoripyörästä.
Hallitseva motocrossin Englannin mestari Tommy Searle ja entinen motocrossin maailmanmestari Andrea Bartolini kertovat kokemuksistaan uudesta Honda CRF450R -moottoripyörästä.
|
|
|