KTM julkaisi rajusti uudistuneen SX-mallistonsa Italian Maggioran legendaarisella motocross-radalla.

2016 - KTM SX

KTM esittelee kuudennen sukupolven SX-malliston!

KTM esittelee ylpeänä vuoden 2016 uuden SX-malliston. Uuden sukupolven mallit ovat aiempaa kevyempiä ja nopeampia. Lisää suorituskykyä ja ketteryyttä mukanaan tuovat myös uusi runko, uudistettu moottori sekä täysin uusi WP AER 48 etuhaarukka.

KTM:n tutkimus- ja kehitysosastot Mattighovenissa Itävallassa sekä Yhdysvalloissa ovat tehneet kiinteää yhteistyötä kilpailuosaston kanssa, joka juhli juuri ensimmäistä 450-luokan maailmanmestaruutta Ryan Dungeyn kanssa. Nyt nämä yhteistyön hedelmät esitellään yleisölle kisavalmiiden sarjatuotantopyörien muodossa. Koko uusi mallisto on saatavilla maailmanlaajuisesti jo kesäkuusta alkaen.

Tämä uuden READY TO RACE -sukupolven KTM SX mallisto esitellään ensimmäisenä medialle historiallisella Maggioran radalla Italiassa. Uudet pyörät tarjoavat uusinta mahdollista teknologiaa yhdistettynä luokkansa parhaaseen suorituskykyyn sekä alhaisimpaan painoon. Uskomme, että mallistosta tulee luokkiensa uudet esikuvat maailmanlaajuisesti.

Runko

Verrattuna edeltäjäänsä, yli 90 % osista ovat täysin uusia. Näin KTM:n insinöörit pystyivät lisäämään suorituskykyä, parantamaan käsiteltävyyttä sekä laskemaan vieläkin painoa näistä jo valmiiksi luokkiensa parhaista pyöristä. Käytössä erittäin tärkeäksi muodostuneeseen edellisen sukupolven sähköstarttiin ei sen sijaan koskettu. Merkittävin uutuus on innovatiivinen AER 48 Air Fork –etuhaarukka, joka on WP:n yhteistyössä KTM:n kanssa suunnittelema. (USA-mallit jatkavat uudistetulla WP:n 4CS etuhaarukalla). Myös itse runko, apurunko, jalkatapit, keinuhaarukka ja takaiskunvaimennus on suunniteltu uudelleen (ei koske 250SX:ää). Tavoitteena on ollut painonsäästö ja parempi käsiteltävyys. Tavoitteisiin on päästy onnistuneesti.

Moottori

Suunnittelimme kokonaan uuden sarjan pienempiä ja kevyempiä 4-sylinterisiä moottoreita sekä uuden 125cc 2-sylinterisen moottorin. Uusi suunnittelu on tuonut kompaktimpien ulkomittojen ja säästyneen painon lisäksi lisääntynyttä suorituskykyä. Uusissa 4-sylinterisissä on kokonaan uusi ripeisiin lähtöihin suunniteltu Launch Control –järjestelmä, uudistettu EMS nopeammalla moottorinohjausyksiköllä, uusi kaasun säätö sekä erikseen valittavat ajo-ohjelmat. Päämäärä oli selkeä. KTM:n insinöörit halusivat varmistaa, että uudet pyörät olisivat nopeimpia kuin koskaan.

Joachim Sauer, KTM Offroad Product Manager toteaa, ”Olemme äärimmäisen innostuneita uudesta mallistostamme, joka on suunniteltu yhteistyössä oman suunnitteluosastomme, kilpailuosastomme, kilpakuskiemme sekä WP:n kanssa. Tuloksena on suuri hyppäys eteenpäin niin teknologiassa kuin painon säästössä.”

”Uusi AER 48 etuhaarukka on uskomattoman innovatiivinen. Yhdistettynä uuteen runkoomme, parannettuihin moottoreihimme sekä muihin uudistuksiin, tuloksena on mallisto, jota myös kaikki kuljettajat tulevat pitämään valtavana hyppäyksenä edeltäjiinsä. Kaikkien uudistusten ohessa tulemme säilyttämään eri markkinoilla niissä parhaiten toimivia kokonaisuuksia, kuten esimerkiksi 4CS etuhaarukan USA:n markkinoilla. Ympäri maailmaa tehty kova työ kaikkein  kovimmissa Motocross ja Supercross  -kilpailuissa voidaan nyt jakaa kaikkien asiakkaittemme kanssa uuden SX-malliston muodossa. Olemme enemmän kuin tyytyväisiä.”

Sportminicycles

KTM:n juniorimalliston 50 SX, 65 SX ja 85 SX on uudistettu osittain uudelle kaudelle. KTM tulee jatkossakin pitämään yllä täydellistä moottoripyörämallistoa kaiken tasoisille ja kokoisille nuorille kuljettajille.  

Galleria


Takaisin listaukseen

Sulje
Sulje