Uutuudet Nimbus T8, Rand Picnic18, Alukin CW750 sekä XO260 ja XO DFNDR 250
esillä Helsingissä VeneBåt2020 -messuilla!
Nimbus T8
Nimbus T8, (Tender 8) on odotettu lisäys WTC-tuoteperheeseen, joista ensimmäinen malli - W9 (Weekender 9) esiteltiin VeneBåt -messuilla 2018. Seuraava WTC -malli C9 (Commuter 9) sai ensiesiintymisensä Uiva-venenäyttelyssä 2019. Molemmat venemallit ovat saaneet osakseen laajaa kiitosta ja Commuter 9 valittiinkin Power boat of the year -voittajaksi viime vuoden VeneBåt- messuilla, yhteys- ja retkivene kategoriassaan. Mallisarjan T9 lanseerattiin myöhemmin saman vuonna.
Düsseldorfissa Boot-messuilla ensiesittelynsä saanut T8 valmistetaan Suomessa Bellan tehtailla. T8 täydentää tuoteperhettä, johon kuuluvat nyt myös W11 sekä C11- veneet. Nimbus T8 on esillä VeneBåt- messuilla varustettuna Mercury Verado 300hv:lla perämoottorilla.
Rand Picnic 18
Käyttöominaisuudet, funktionaalisuus ja minimaalisuus ovat olleet Rand:in perustajan Carl Randin tyylin perusta. Carl Rand on myös brändin pääsuunnittelija.
Rand on edelläkävijä sähkömoottorikäyttöisissä veneissä. Rand veneitä on helppo käsitellä ja ne soveltuvat loistavasti sekä ajanviettoon sekä seurusteluun. Picnic 18 onkin kompaktista koostaan huolimatta rekisteröity peräti 10 hengelle. Vene voidaan varustaa myös normaalilla polttomoottorilla, mutta Torqeedo 4.0 Cruise -sähköperämoottorilla sen luontaiset ominaisuudet pääsevät parhaiten esiin. Innovatiivisuus, kestävä kehitys sekä käsityön leima kuuluvat kiinteästi Rand-veneiden perimään.
Rand Picnic 18 on pituudeltaan 5,35 metriä, leveydeltään 210 metriä ja syväykseltään vain 18 cm. Vene soveltuu hyvin käytettäväksi suojaisissa olosuhteissa ja onkin suosittu etenkin järviolosuhteissa.
Rand veneiden mallisto on erittäin laaja ulottuen aina 38-jalkaiseen Vantage -malliin.
Alukin CW 750
Viime kaudella Boat World ja Alukin (Alukin on osa Nimbus Group:ia) solmivat yhteistyösopimuksen. Ensimmäiset Suomeen toimitetut veneet keväällä 2019 olivat aktiiviseen vapaa-aikaan ja yhteysveneiksi loistavasti sopivat C650 sekä C750. Perjantaina alkavilla VeneBåt- messuilla esitellään täysverinen työvene-uutuus; keulaportillinen CW 750. Tämä täysalumiininen hyttivene soveltuu kovaan ammattikäyttöön, sekä toimii yhteysveneenä vaativissakin olosuhteissa. CW 750 soveltuu hyvin raskaiden kuormien kuljettamiseen ja onkin oiva vaihtoehto esim. mökin rakentajille. Keulaporttinsa ansiosta CW750 on vaihtoehto myös aktiiviselle sukelluksen harrastajalle. Keulaportti on mahdollista valita myös hydrauliikalla, jolloin porttia voidaan käyttää helpottamaan esim. yksin rantautumista tai vaikkapa mönkijän kuljettamista saareen. Messuilla esillä oleva vene on varustettu Mercury Verado 300 hv -perämoottorilla.
XO 260
XO 260 Cabin on täysin uudelleen suunniteltu XO. XO 260 täydentää alumiinisten hyttiveneiden mallistoa, jossa XO 240 sekä XO 270 ovat olleet edelläkävijöitä. XO 260 on edeltäjiinsä nähden rungoltaan leveämpi ja pohjan V-kulma on entistä terävämpi. Uuden rungon suunnittelun ansioista vene on vakaa ajossa ollen samalla tilava sisustaltaan. 8,1 metriä pitkä ja 2,55 metriä leveä XO 260 painaa ilman moottoria 2 200 kg ja on helppo liikuttaa trailerilla. XO 260 Cabin tulee saamaan jatkoa XO 260 T-Top mallista vielä kevään 2020 aikana.
DFNDR
Jo 2017 lanseerattu XO DFNDR on saanut seuraajan; DFNDR 250. Uusin DFNDR tarjoaa äärimmäisen suorituskykyisen riisutun perusveneen huomattavasti pienemmällä rahalla kuin edeltäjänsä. Suorituskyvystä ei ole tingitty ja yksi sitä parantava muutos on tiputettu veneen paino. Uusi DFNDR 250 on varusteltavissa täysin veneen omistajan toiveiden mukaisesti – ei enää tarpeettomia lisävarusteita.
Alkuperäinen artikkeli, liitetiedostot ja korkearesoluutiokuvat