Honda CRF
9 790 €

Honda CRF


9 790 €

Ota yhteyttä

CRF / Ajoneuvo-Id: 3032175

Ajoneuvolaji Moottoripyörä
Väri Punainen
Sijainti Pirkanmaa, Tampere
Mittarilukema -
Päivitetty 24.1.2024
Tyyppi Enduro/Cross/All road/Off road
Vuosimalli 2024
Moottori 250, 4-tahti

Lisätiedot

24YM Honda CRF250R

Honda CRF250R jatkaa ensi vuodelle teknisesti muuttumattomana. CRF250R:n kehitystyön pohjana toimii Hondan kilpatiimi HRC:n CRF250RW-tehdaspyörä, jolla voitettiin mm. AMA 250 Motocross mestaruus Hunter Lawrencen käskyttämänä. HRC-kuljettajien palaute ja kehityöstyö FIM World MXGP:stä, AMA Supercrossista ja Pro Motocross -mestaruussarjoista on ohjannut CRF250R-kehityksen suuntaa.
RUNKO

CRF250R painaa vain 104 kg.
49 mm Showa-etujousituksessa on 5 mm enemmän joustovaraa ja jäykemmät etuakselin kiinnikkeet.
Jouset ja vaimennuksen säädöt sekä keulassa, että takajousituksessa.
Runko, muovit ja ergonometria.

Aikaisempaan malliin verrattuna tämä tarkoittaa paitsi laadukkaampia, mutta myös kevyempiä komponentteja.

Kapeampien runkopalkkien ja uudelleen suunnitellun alarungon ansiosta runko painaa yli kilon vähemmän kuin aikaisempi konstruktio. Suurin muutos aikaisempaan on kuitenkin rungon jäykkyydessä; Vääntöjäykkyyden säilyessä ennallaan on rungon sivuttaisjäykkyyttä vähennetty yli 20 %, mikä parantaa ratkaisevasti ohjaustarkkuutta ja ennen kaikkea renkaiden pitoa. Takahaarukka on niin ikään täysin uusi ja myös sen jäykkyysominaisuudet on muutettu vastaamaan uuden rungon vaatimuksia. Takajousituksen Honda Pro-Link -linkusto on myös uusi.

Etupään molemmat T-kappaleet ovat uudet ja aikaisempaa joustavammat ohjaustuntuman parantamiseksi. Täysin säädettävä 49 mm Showa USD -etujousitus on versio tehdashaarukasta, jota Showa toimittaa MX-kilpailutiimeille Japanin mestaruussarjassa. Etuakselin kiinnikkeet ovat jäykemmät ja jousituksessa on 5 mm enemmän joustoa kuin aikaisemmin. Showa-takaiskunvaimentimen vaimennusmäntää on suurennettu ja jousimateriaalina on nyt maailman keveintä terästä! Takaiskunvaimennin on siten 200 g aikaisempaa kevyempi.

Satula on nyt lyhyempi, kevyempi ja lisäksi 10 mm matalampi takaa. Muutokset parantavat kuljettajan liikkumisvapautta pyörän päällä. Satula on myös paljon helpompi irrottaa kuin aikaisemmin. Pyörän huoltaminen on muutenkin helpompaa: Uusien muoviosien kiinnittävien ruuvien lukumäärä on vain 4 per puoli. Ilmanpuhdistajan vaihto onnistuu nyt yhdellä ruuvilla kiinnittyvän sivupaneelin takaa, ilman satulan irrottamista. Uutuusmalli on myös yli 70 mm aikaisempaa kapeampi!

Ohjauskulmat on uudistettu jyrkemmiksi ja maavara on parantunut 8 mm. Akseliväli on myös hiukan lyhyempi. Honda CRF250R painaa ajovalmiina 104 kg, yli 3 kg 2021-mallia vähemmän.

Laskennallisella virtausdynamiikalla (CDF) suunnitellut sivumuovit on valmistettu yhdestä kappaleesta ja ohjaavat aikaisempaa paremmin ilmavirtaa uusille, tehokkaammille jäähdyttäjille. Titaaninen polttoainesäiliö on tilavuudeltaan 6,3 litraa, ja myös se on suunniteltu uudelleen.

Vakiovarusteinen Renthal Fatbar Flex -ohjanko voidaan kiinnittää ylä T-kappaleeseen kahteen eri kohtaan, antaen näin 26 mm:n säätövaran taakse- tai eteenpäin. Kun pidikettä käännetään 180°, ohjaustankoa voidaan siirtää vielä 10 mm lisää perusasennosta.
MOOTTORI

Huipputeho on parantunut 10 % ja vääntö 15 % koko kierrosalueella.
Tarkempi venttiilinajoitus ja parantunut moottorin voitelu.
Uusi 9-levyinen kytkin on kestävämpi ja kevyempi käyttää.
Uudet vaihdelaatikon välitykset ja herkempikäyttöinen vaihdemekanismi.
Tehokkaampi jäähdytysjärjestelmä ja moottorin öljynkierto.

Uusi moottori on selkeästi aikaisempaa tehokkaampi. Huipputehoa on noin 4 hv aikaisempaa enemmän ja vääntömomentti on parantunut lähes 15 %. Ja ennen kaikkea; Koko kierrosalueella. Tuloksena on aikaisempaakin helppokäyttöisempi ja nopeampi moottori.

Suurin osa parantuneesta suorituskyvystä on saa aikaiseksi uudella sylinterinkannella, jossa on sekä uudet tupla-venttiilinjouset, uudet kevyemmät nokat, että selvästi parantunut venttiilien ohjaus. Myös nokka-akselien voitelua on parannettu. Polttoaineen ruiskutus on myös uusi ja ilmanpuhdistinkotelo on peräti 78 % aikaisempaa suurempi!

Uutta on myös 1-äänenvaimentiminen pakoputkisto. Se paitsi parantaa pakokaasujen virtausta parantaen tehoa, mutta on lisäksi selvästi aikaisempaa konstruktiota kevyempi. Uusien jäähdyttäjien kiinnityskulmaa on parannettu ja ne jäähdyttävät moottoria selvästi paremmin kuin aikaisemmin.

Vesipumpun käyttörattaat ovat uudet ja moottorin öljynkierto on aikaisempaa parempi ja tehokkaampi. Esim sylinterinkannen öljynpainetta on kasvatettu ja määrää lisätty. Kytkin on uusi ja siinä on nyt enemmän kytkinlevyjä. Kestävyys on parantunut lähes 25 %, mutta silti kahvan käyttämiseen tarvittava voima on 4 % aikaisempaa pienempi.

Vaihdelaatikon rattaat, välitykset ja vaihderumpu ovat uudet. Myös vaihteensiirron mekanismit ovat aikaisempaa kevyempiä ja herkemmin toimivia.

Vaihdelaatikossa oleva vaihdeanturi mahdollistaa kolmen erilaisen sytytyskartan käytön jokaisella viidellä vaihteella.
ELEKTRONIIKKA

3-asentoinen HRC Launch Control -starttiavustin.
Moottorin tilan valintapainikkeella (EMSB) valittavissa 3 erilaista ohjelmaa.
Honda HRC -säätötyökalulla (lisävaruste) voi säätää kahta EMSB-karttaa.

HRC Launch Control -starttiavustin antaa jokaiselle kuljettajalle parhaan mahdollisuuden loistavan startin ottamiseksi!

Asetuksia on kolme:

Taso 3: 8 250 rpm, mutaiset olosuhteet / aloittelija
Taso 2: 8 500 rpm, kuiva olosuhde / vakio
Taso 1: 9 500 rpm, kuiva olosuhde / Pro

Moottoritilan valintapainike (EMSB) muuttaa moottorin ominaisuuksia.

Valittavissa on kolme karttaa erilaisiin ajo-olosuhteisiin tai riippuen kuljettajan mieltymyksistä:

Kartta 1: Vakio
Kartta 2: Pehmeä
Kartta 3: Aggressiivinen

Lisävarusteena saatavalla HRC ohjelmointi -työkalulla voidaan lisäksi karttoja 2 ja 3 säätää lähes rajattomasti sopimaan eri kuljettajien mieltymyksiin ja vallitseviin olosuhteisiin.

Valintakytkin ohjaustangossa; Launch Control -merkkivalo, EFI-varoitus, EMSB-tilan painike ja LED-merkkivalo sijaitsevat nyt kaikki ohjaustangon vasemmalla puolella.


Rahoituslaskuri

Perustamismaksu 199 €, Käsittelymaksu 12 € / kk, Rahoituskorko 6,90 %
Rahoituslaskurilla lasket kätevästi eri vaihtoehtoja haluamallesi osamaksurahoitukselle. Huomioithan, että laskelmat ovat vain esimerkkejä helpottamaan rahoituksesi suunnittelua.
Varsinainen rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen, voit hakea luottopäätöksen myyjämme kanssa, ota yhteyttä!

Bike & Boat World Tampere

Ammattitaitoinen ja palveleva Tampereen Bike & Boat World - myy, varustaa, huoltaa ja palvelee Sarankulmassa Keskuojankatu 14.

Tervetuloa tutustumaan Pirkanmaan parhaaseen vapaa-ajan taloon! 
Meiltä löydät niin prätkät, veneet, mönkijät, mopot kuin varusteetkin.
Huolto- ja palvelutuotteet sekä alkuperäiset varaosat kaikkiin edustamiimme merkkeihin! 

Hondat

Tervetuloa Tampereen Bike & Boat Worldiin! 

Pihassa hyvin paikoitustilaa ja avoinna erillisestä sopimuksesta myös aukioloaikojen ulkopuolella! Tutustu tuotteisiin sivujemme tuotteet- valikosta, tai piipahda suoraan myymäläämme - TERVETULOA! 

Keskuojankatu 14
33900 Tampere
 
Puh: 0207 757 360 (vaihde)

SÄHKÖPOSTI  
nimi.sukunimi@bikeworld.fi   tai
info.tampere@bikeworld.fi

AUKIOLOAJAT:

LAITTEET JA VARUSTEET

MA-PE 10-17 
LA 10-14 

HUOLTO
MA-PE 9-17
VKL SULJETTU

VARAOSAT
MA-PE 9-17
VKL SULJETTU

Katso poikkeusaukioloajat täältä.

Liikkeen muut vaihdokit

Katso kaikki

Sulje
Sulje